برپایی هجدهمین برنامه نشست‌های «چقدر یزد را می‌شناسیم»

هجدهمین برنامه از سلسله نشست‌های «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت هفته گردشگری با عنوان «جاذبه و دافعه جنگ و صلح» برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته دهم مهرماه هجدهمین برنامه از سلسله نشست‌های «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت هفته گردشگری با عنوان «جاذبه و دافعه جنگ و صلح» و با شعار گردشگری و صلح در سالن اجتماعات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد برگزار شد.

در این نشست که مدیرکل و معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جمعی از نویسندگان و فرهیختگان، راهنمایان گردشگری، دانشجویان و علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ استان یزد حضور داشتند، سخنرانان با ارائه مستندات تاریخی ازجمله عکس و فیلم، مقالات علمی و کتب تألیف شده بر پایه داستان‌های واقعی از تاریخ استان یزد، در مورد اتفاقات و حوادثی که در سده‌های گذشته در این خاک و بوم روی داده است، سخن گفتند.

مرتضی وزیری، محقق و مجموعه‌دار عکس‌های تاریخی مربوط به سده‌های گذشته استان، در مورد دوران مختلف شکل‌گیری برج باروی یزد سخن گفت.

او به این مطلب اشاره داشت که وجود حصار و قلعه، و نیز حفظ امنیت و آرامش در این شهر کهن باعث پایداری و حفظ آداب و رسوم، فرهنگ و معماری یزد شده است.

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز ضمن حضور و پاسداشت این رویداد، به این مطلب اشاره کرد که احیای بخش بیشتری از برج و بارو و بناهای قدیمی یزد در دستور کار میراث‌فرهنگی است و به زودی تاریخ بیشتری از استان به شکل شایسته‌ای تدوین خواهد شد.

هادی حکیمیان، محقق و نویسنده رمان‌هایی بر پایه تاریخ یزد سخنران دیگر این جلسه بود، او بابیان حوادثی از قبیل محاصره شهر یزد در دوره‌های مختلف حمله اجانب و پایداری و حسن تدبیر بزرگان و ریش‌سفیدان یزدی، تاریخ را به شهادت گرفت.

در ادامه فاطمه دانش کارشناس اداره‌­کل میراث‌­فرهنگی یزد نیز مطالب تکمیلی در مورد روش و منش استوار مردمان نیک‌اندیش و پایدار این خاک سربلند ایراد کرد.

برگزاری هجدهمین برنامه از سلسله نشست‌های «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت هفته گردشگری

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100851
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha